|  | اهداف و شاخصهای برنامه عملیاتی معاونت آموزشی در سال 1403 | 
 
  |  | عنوان هدف | عنوان شاخص | فرمول محاسبه شاخص | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای اقتصاد آموزش در آموزش علوم
  پزشکی به میزان 20 درصد | نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو | تعداد کل اعضای هیات علمی تقسیم
  بر تعداد کل دانشجویان(تراز شده) | 
 
  |  | میزان رشته مقاطع دارای محاسبه
  بهای تمام شده | تعداد رشته مقاطع دارای محاسبه
  بهای تمام شده تقسیم بر تعداد کل رشته مقاطع دانشگاه/دانشکده | 
 
  |  | میزان سرانه بودجه عمومی آموزشی
  دانشجویان | بودجه
  عمومی آموزشی محقق شده دانشگاه/دانشکده تقسیم بر تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل
  در کل رشته مقاطع | 
 
  |  | سرانه تدریس اعضای هیات علمی | تعداد کل واحدهای آموزشی تدریس
  شده در یکسال تحصیلی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی | 
 
  |  | میزان رصد وضعیت اشتغال دانش
  آموختگان | تعداد دانش آموختگانی که وضعیت
  اشتغال آنها رصد شده است تقسیم تعداد کل دانش آموختگان | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای بین المللی سازی در آموزش
  علوم پزشکی به میزان 20 درصد | درصد
  مشارکت اعضای هیات علمی/ مدیران/کارکنان در کارگاههای توانمندسازی
  بینالمللیسازی آموزش پزشکی | 1- تعداد
  اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاه به تعداد کل اعضای هیات علمی                 2- تعداد مدیران و مسؤولین
  شرکت کننده در کارگاه به  تعداد کل
  مدیران و مسؤولین 3- تعداد کارکنان شرکت کننده در کارگاه به تعداد کل کارشناسان و کارکنان
 | 
 
  |  | میزان
  رشد جذب دانشجوی خارجی دررشته مقاطع مختلف | تعداد
  دانشجوی خارجی در سال جدید منهای تعداد دانشجوی خارجی در سال قبل تقسیم بر تعداد
  دانشجوی خارجی در سال قبل | 
 
  |  | درصد
  فراهم سازی برنامه  EducationIran  در راستای معرفی
  ظرفیتهای بین المللی دانشکده / دانشگاه | مجموع
  امتیازات کسب شده در زمینه ایجاد زیرساخت برای معرفی ظرفیتهای بینالمللیسازی
  براساس دستورالعمل | 
 
  |  | میزان
  درآمد حاصل از جذب دانشجویان خارجی و برنامه های مشترک در حوزه آموزش بین الملل | مجموع
  درآمد حاصل از آموزش دانشجویان خارجی و برنامه های و پروژه های مشترک آموزشی در
  حوزه بین المللی | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای مرجعیت علمی و آینده نگاری
  در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد | تعیین و تصویب حوزه های تمایز/
  مرجعیت دانشگاه/دانشکده | تعیین
  موضوع برای تمایز و مرجعیت براساس ظرفیت های بومی یا چالشهای نظام سلامت و تصویب
  آن و تدوین کتاب نقشه راه مرجعیت(برای تعیین موضوع، تصویب آن، تدوین کتاب هر یک
  یک سوم امتیاز) | 
 
  |  | میزان مشارکت اعضای هیات علمی
  در حوزه تمایز/ مرجعیت | تعداد
  مطالعات و پروژه های مرتبط با موضوع تمایز/ مرجعیت دانشگاه/دانشکده تقسیم بر
  تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه/دانشکده | 
 
  |  | میزان بودجه تحقق یافته برای
  حوزه تمایز/مرجعیت | میزان
  بودجه تحقق یافته برای حوزه تمایز/مرجعیت دانشگاه/دانشکده تقسیم بر کل بودجه
  دانشگاه / دانشکده | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای پاسخگویی اجتماعی و عدالت
  آموزشی در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد | میزان
  مشارکت اعضای هیات علمی/ کارکنان/ دانشجویان در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی در
  سامانه رزومه اجتماعی | تعداد
  اعضای هیات علمی/ کارکنان/ دانشجویان دارای رزومه اجتماعی در سامانه مربوطه به
  تعداد کل  اعضای هیات علمی/ کارکنان/
  دانشجویان | 
 
  |  | میزان
  اعضای هیات علمی و دانشجویان شرکت کننده در دوره های توانمندسازی در حوزه
  مسئولیت اجتماعی(نفر ساعت لحاظ شود) | تعداد
  اعضای هیات علمی و دانشجویان شرکت کننده در دوره های توانمندسازی در حوزه
  مسئولیت اجتماعی به تعداد کل اعضای هیات علمی و دانشجویان | 
 
  |  | درصد
  پایان نامه های دانشجویی و طرح های ارتباط با جامعه و صنعت در حوزه مسئولیت
  پذیری اجتماعی | تعداد
  پایان نامه ها در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی تقسیم بر تعداد کل پایان نامه های
  دانشجویی | 
 
  |  | میزان
  برنامه های آموزشی بازنگری شده مبتنی بر نیازهای جامعه در راستای مسئولیت پذیری
  اجتماعی | تعداد
  رشته مقاطعی که برنامه های آموزشی آنها مبتنی بر نیازهای جامعه در راستای
  مسئولیت پذیری اجتماعی بازنگری شده است تقسیم بر تعداد کل رشته مقاطع
  دانشگاه/دانشکده | 
 
  |  | میزان تجارب ارائه شده در حوزه
  مسئولیت پذیری اجتماعی | تعداد تجارب ارائه شده(حسب
  دستورالعمل) توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای کارآفرینی و کسب و کارهای
  دانش بنیان در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد | درصد
  رشته های دارای درس کارآفرینی در برنامه آموزشی | تعداد رشته های دارای درس
  کارآفرینی تقسیم بر تعداد کل رشته های هدف | 
 
  |  | درصد
  دانشجویان شرکت کننده در دوره های آموزشی کارآفرینی | تعداد دانشجویان شرکت کننده در
  دوره های کارآفرینی تقسیم بر تعداد کل دانشجویان | 
 
  |  | درصد
  پایان نامه ها و طرح های محصول محور در حوزه کارآفرینی | تعداد
  پایان نامه ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح های محصول محور در حوزه کارآفرینی
  و فناوری تقسیم بر تعداد کل پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح های
  دانشگاه | 
 
  |  | تعداد
  جشنواره های تعالی و کسب و کارهای دانش بنیان فناورانه، مدارس فناورانه، ایده شو
  و ... | امتیاز
  جشنواره های برگزار شده به صورت حضوری در سطح دانشگاه با ضریب 1 امتیاز جشنواره های برگزار شده به صورت حضوری یا مجازی در سطح کلان منطقه با
  ضریب 2
 امتیاز تعداد جشنواره های برگزار شده به صورت حضوری یا مجازی در سطح ملی با
  ضریب 3
 | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای توسعه آموزش و فناوری های
  نوین ارتقای یادگیری در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد | درصد
  برنامه های درسی ارائه شده به صورت ترکیبی و ماژولار در رشته مقاطع مختلف | تعداد
  دروس ارائه شده به صورت ترکیبی و ماژولار تقسیم بر تعداد کل دروس ارائه شده در
  سال تحصیلی | 
 
  |  | درصد
  برنامه های درسی ارائه شده با استفاده از فناوری های نوین (از قبیل اپلیکیشن،
  موبایل، شبیه سازی، واقعیت افزوده و مجازی، هوش مصنوعی، XR و ...) | تعداد
  دروس ارائه شده با استفاده از فناوری های نوین تقسیم بر تعداد کل دروس ارائه شده
  در سال تحصیلی | 
 
  |  | درصد
  اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی درخصوص شیوه های نوین
  تدریس و کاربرد تکنولوژی های نوین در آموزش بالینی و نظری (AR,VR,XR,SIMULATION) | تعداد
  اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای
  هیات علمی | 
 
  |  | درصد
  آزمون های الکترونیکی برگزار شده با استفاده از فناوری های نوین (با فرمت  KF، PMP, OSCE ، MMI و یا سایر روش های نوین
  ارزیابی الکترونیکی) | تعداد
  آزمون های الکترونیکی برگزار شده با استفاده از فناوری های نوین تقسیم بر کل
  آزمون های برگزار شده در هر نیمسال | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای مدیریت جامع کیفیت در آموزش
  علوم پزشکی به میزان 20 درصد | میزان
  رضایت دانشجویان از محتوا و نحوه ارائه برنامه های آموزشی مبتنی بر چک لیست های
  تعیین شده | میانگین امتیاز کسب شده رضایت
  دانشجویان | 
 
  |  | درصد
  قبولی دانشجویان در آزمونهای جامع کشوری(رشته و مقطع مشخص شود) | تعداد
  دانشجویان پذیرفته شده در آزمون جامع تقسیم بر تعداد کل دانشجویان شرکت کننده در
  آزمون در سطح دانشگاه | 
 
  |  | درصد قبولی دانشجویان در آزمون
  های مقاطع بالاتر | تعداد
  دانشجویان پذیرفته شده در آزمون های مقاطع بالاتر تقسیم بر تعداد کل دانشجویان
  شرکت کننده در آزمون های مقاطع بالاتر | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای نظام اعتباربخشی ملی و تدوین
  استانداردهای آموزشی در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد | میزان
  اعتباربخشی موسسه ای، برنامه ای، بیمارستانی زیرمجموعه دانشگاه/دانشکده | تعداد
  دانشگاهها/ دانشکده ها/ مؤسسات آموزش عالی سلامت اعتباربخشی شده (طی یک سال) تقسیم بر تعداد کل
  دانشگاهها/ دانشکدهها/ مؤسسات آموزش عالی سلامت مصوب موجود در دانشگاه / دانشکده
  / پردیس بین الملل | 
 
  |  | تعداد
  مراکز آموزشی درمانی اعتباربخشی شده
  (طی یک سال) تقسیم بر تعداد کل مراکز آموزشی درمانی مصوب موجود در دانشگاه/
  دانشکده / پردیس بین الملل | 
 
  |  | تعداد
  برنامههای آموزشی اعتباربخشی شده
  (طی یک سال) تقسیم بر تعداد کل برنامه های آموزشی مصوب موجود در دانشگاه/
  دانشکده / پردیس بین الملل | 
 
  |  | میزان ارتقای رتبه اعتباربخشی
  مراکز آموزشی | تعداد کل
  مراکزی که در آخرین دوره اعتباربخشی نسبت به دور قبل یک سطح یا بیشتر ارتقاء
  داشتهاند تقسیم بر تعداد کل مراکز آموزشی اعتباربخشی شده(شامل دانشگاه/دانشکده/
  موسسات آموزشی/ مراکز آموزشی درمانی/ برنامه های آموزشی | 
 
  |  | بهبود
  میانگین شاخصهای همگرایی درتعالی علوم و فناوریهای پیشرفته در آموزش علوم پزشکی
  به میزان 20 درصد | میزان
  مشارکت اعضای هیات علمی در برنامه های توانمندسازی در حوزه همگرایی | تعداد
  اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای
  هیات علمی دانشگاه/دانشکده | 
 
  |  | میزان
  تحقق ماموریت اختصاصی کلان منطقه در ماموریت های کشوری توسعه همگرایی | تعداد
  برنامه های پیش بینی شده در ماموریت های تعریف شده تقسیم بر تعداد کل برنامه های
  پیش بینی شده | 
 
  |  | میزان تدوین محتوا در برنامه
  کوله پشتی همگرا | تعداد محتواهای تولید شده
  براساس برنامه کوله پشتی همگرایی | 
 
  |  | میزان
  ساماندهی برنامه آموزشی رشته های همگرا در سطح کلان منطقه | تعداد رشته های همگرای دارای
  مطالعه هزینه اثربخشی، آموزش مهارتی و بازنگری ظرفیت | 
 
  |  | میزان
  مشارکت دانشجویان در برنامه های همگرایی دانشجویی | تعداد دانشجویان شرکت کننده در
  برنامه های همگرایی تقسیم بر تعداد کل دانشجویان هدف | 
 
  |  | میزان پروژه های مساله محور
  همگرا در سطح کلان منطقه | تعداد پروژه های مساله محور
  همگرا با فرمت اعلامی کارگروه کشوری همگرایی | 
 
  |  | میزان تحقق برنامه توسعه
  همگرایی در کلان منطقه | میزان اجرای برنامه های تعیین
  شده در سند تدوین شده توسعه همگرایی کلان منطقه | 
 
  |  | بهبود میانگین شاخصهای اخلاق، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای در آموزش
  علوم پزشکی  میزان 20 درصد | میزان مشارکت اعضای هیات
  علمی در برنامه های توانمندسازی در حوزه اخلاق / سلامت معنوی | تعداد اعضای هیات علمی
  شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی
  دانشگاه/دانشکده | 
 
  |  | میزان
  مشارکت دانشجویان در برنامه های آموزشی اخلاق و سلامت معنوی | تعداد
  دانشجویان شرکت کننده در برنامه های آموزشی اخلاق و سلامت معنوی تقسیم بر تعداد
  کل دانشجویان هدف | 
 
  |  | درصد
  پایان نامه ها و پژوهش های انجام شده در زمینه اخلاق و سلامت معنوی | تعداد
  پایان نامه ها و پژوهش های در حوزه اخلاق و سلامت معنوی تقسیم بر تعداد کل پایان
  نامه ها و پژوهشهای دانشگاه |